alga spirulinaAlga spirulina spada med modrozelene alge. Poznamo dve vrsti spiruline, to sta Arthrospira platentis in Arthrospira maxima. Spirulino so poznali že Azteki, saj so jo pobirali iz jezerskih površin in iz njih izdelovali posebno pecivo.

 

Prehranjevanje s spirulino je imelo za njih velik pomen, saj so že takrat vedeli, kakšno ogromno hranilno vrednost premore. Danes spirulino gojijo na umetnih jezerih, predvsem za predelavo v prehranska dopolnila.

 

Izjemno prehransko vrednost spiruline so zagovorniki zdrave prehrane spoznali in predstavili javnosti že okoli leta 1970, vendar se je med ljudmi prijela šele v zadnjih letih. Najbolj poznana je spirulina v prahu ali v tabletah, ki jo uživamo kot prehransko dopolnilo. 

Alga spirulina in pomen modrozelenih alg za zdravje

spirulina v prahu uporabaAlga spirulina je za uživanje najboljša sveža, a žal pri nas v takšni obliki ni dostopna. Zato jo uživamo posušeno, v prahu, tabletah ali lističih. Modorozelena alga spirulina je odličen vir beljakovin in še mnogih drugih učinkovin.

 

Znanstveniki so z raziskavami dokazali, da redno uživanje v zmernih količinah, pomaga pri srčno žilnih boleznih, uravnava krvni tlak in sladkor, ter je učinkovita pomoč pri hujšanju. Manj znana je njena uporaba pri naravni kozmetiki, saj lahko z njo naredimo izredno hranljivo masko za obraz.

 

Predvsem moramo izpostaviti antioksidante in vitamine C, E , K in B6. Vsebuje tudi mnoge minerale, prevladujejo kalij, magnezij, baker, mangan in železo. Poleg vseh teh učinkovin, je spirulina bogata tudi z niacinom, tiaminom in riboflavinom. 

 

Zaradi velike vsebnosti klorofila, alge iz rodu spirulina, imenujemo tudi klorofilne alge. Klorofil, ki je močno zastopan v algi spirulini, imenujemo tudi zelena kri.

 

Znanstveniki so namreč ugotovili, da je sestava klorofila v spirulini skoraj enaka kot molekula hemoglobina v človeški krvi.

 

Za prodajo morajo alge s posebnim postopkom posušiti in pri tem paziti, da ohranijo vse glavne hranilne vrednosti. Pri predelavi, alge ne smejo biti termično obdelane, saj imamo samo tako zagotovilo, da so obdržale vse hranilne učinkovine. Te učinkovine so predvsem proteini, aminokisline in vitamini.

 

 

Kaj so modro zelene alge in zakaj jih uporabljamo?

 

Modrozelen alge so skupina mikroorganizmov, ki jih imenujemo tudi cianobakterije. Uspevajo v oceanih, sladki vodi in tudi na izsušenih območjih na zemeljski skorji. Znanstveniki so na podlagi fosilnih sledov odkrili, da so cianobakterije na zemlji žive že tri milijarde in pol. Našli so jih celo odročnih krajih Antarktike in Arktike, kjer ni nobenega drugega življenja.

 

 

Na teh odročnih krajih živijo alge na skalah, tik pod površjem vode. Preživele so celo v podzemnih plasteh kamnin, tudi na apnencu. Zanimanje za alge, kot hranilen prehranski vir, se je povečalo zadnjih petdeset let, čeprav jih kot prehransko dopolnilo poznamo šele od leta 1970.

spirulina stranski učinki

V današnjem času so na voljo v obliki prahu, tablet in kot dodatek v raznih tonikih in kremah. Najbolj poznani sta vsekakor algi spirulina in chlorella. Obe algi sta dober vir proteinov, vitaminov A in B12.

 

Dnevno potrebo po beljakovinah in vitaminih nadomestimo že z četrt čajne žličke. Poleg vitaminov in proteinov, nadomestimo tudi potrebo po karotenoidih in antioksidantih. (1)

 

Kakšni so blagodejni učinki modrozelenih alg na naše zdravje?

 

spirulina učinkiLeta 2010 so v reviji Trials, znanstveniki iz zahodne Avstralije, objavili raziskavo o modrozelenih algah.

 

Študijo so opravljali v centru za starejše in sicer na tristotih starostnikih, ki so trpeli za hudo demenco.

 

 

Preučevali so vpliv dodajanja vitaminov skupine B, s poudarkom na vitaminu B12. Ugotovitve so spodbudne, saj so prepričani, da bodo močno vplivale na zdravljenje demence pri starostnikih v prihodnosti. (2)

 

Kaj vsebuje obrok z gramom modrozelenih alg?

Če smo k vsakodnevni prehrani dodali 1 gram alg, smo zadostili potrebo po naslednjih hranilih:

  • obrok je vreden 4 kalorije ali 17 kJ
  • 0,7 grama beljakovin
  • 0 gramov maščob
  • 0 gramov nasičenih maščob
  • 0,2 grama ogljikovih hidratov
  • 0 gramov vlaknin