Kako zasnovati url naslove za učinkovit prodajni lijak

posted in: Gostujoči avtorji | 0

Za tiste, ki samostojno upravljate s svojimi speltnimi stranmi in, ki se trudite čimbolj uspešno prodajati preko interneta, je spodaj objavljenih nekaj uporabnih nasvetov, v kolikor se spletne prodaje lotevate preko Googla.

Tako url naslov spletne strani kot prodajni lijak internetnih strani, sta pojma, ki sta močno povezana z optimizacijo spletnih strani, saj za oba obstojijo določena SEO pravila, ki jih je potrebno upoštevati, da je internetna stran, prodajno učinkovita. Podrobnosti, kjer je v celoti predstavljena optimizacija spletnih strani, najdete na povezavi SEO Slovenija Seo-Praktik.si.

V objavi, v nadaljevanju, je govora predvsem o tem kako zasnovati prodajni lijak, v odvisnosti od vsakega url naslova, posebej, objavljena vsebina pa sodi med tiste, ki se s samostojno prodajo preko spleta ukvarjate že nekaj časa in imate pri samostojnem upravljanju in načrtovanju svojih spletnih strani, že nekaj izkušenj. Vir slike 3:

url naslov prodajni lijak

NAMIG: Prodajni lijak načrtujte ne samo iz vidika SEO optimizacije, temveč predvsem iz vidika učinkovitega zajemanja značilnosti/lastnosti obiskovalcev spletne strani. Več lastnosti obiskovalcev spletne strani kot poznate, večja je verjetnost, da jim boste na svoji spletnih strani, ponudili ustrezne spletne vsebine. Podrobnosti o tem najdete v zapisu Kako deluje prodajni lijak.

Prodajni lijak in njegov pomen za učinkovitost spletne prodaje

Prodajni lijak predstavlja pot po kateri bi naj “potovali” obiskovalci spletne strani od začetne točke vstopa na spletno stran, do točke na kateri opravijo nakup oz. oddajo zanimanje za predstavljene storitve speltnih strani (ali opravijo katero drugo, lastniku spletne strani, želeno akcijo: npr. prijava na e novice, itd…).

Za učinkovitost spletne prodaje je načrtovanje prodajnega lijaka, ključno, zaradi naslednjih razlogov:

  • brez učinkovitega prodajnega lijaka spletna stran zgolj prejema obiskovalce, ni pa, t.i. prodajno orodje, saj se kljub prejetim obiskovalcem spletne strani, na internetni strani, ne “dogajajo” konverzije
  • brez razumevanja različnih stopenj prodajnega lijaka, v katerih se nahajajo obiskovalci spletne strani (nekateri se zgolj informirajo, drugi se že odločajo za nakup, tretji zgolj primerjajo ponudnike med seboj,…), vsebine na spletnih straneh, nagovarjajo neustrezni segment kupcev, ki morda sploh še ni odločen za nakup
  • brez načrtovanega prodajnega lijaka je (kot boste razbrali v nadaljevanju) struktura spletne strani pogosto zastavljena tako, da se lastniki spletnih strani, “mučijo” pritegovati nove obiskovalce na spletno stran – saj ne Google, ne uporabniki, ne razumejo “logične in smiselne” povezanosti spletne strani, kar ima za posledico slabško uvrstitev spletne strani v iskalniku Google

NAMIG: Spoznajte uporabna SEO orodja za optimiziranje spletnih strani

Zakaj so pomembni url naslovi podstrani na katerih izvajate prodajo

Url naslov vsake internete strani ni samo eden (čeprav večina pod pojmom url naslov, razume glavni url naslov, ki je ime spletne domene oz. največkrat vstopni url naslov internetnih strani).

Url naslov ima vsaka spletna vsebina na internetni strani. Vsaka podstran (npr. o nas, blog, ponudba izdelkov v trgovini, kategorije izdelkov, itd,…) ima svoj url naslov.

Iz vidika učinkovitosti spletne prodaje se je potrebno zavedati, da ni vsaka spletna podstran, namenjena izključno prodaji, saj kot smo ugotovili že v zgornjem poglavju, nekateri interesenti za posamezne produkte in storitve, ne nameravajo ponujanih izdelkov na spletnih straneh, kupiti ravno v trenutku, ko obiščejo vašo spletno stran.

Iz tega vidika je potrebno definirati/identificirati tiste url naslove (podstrani) na vaši spletni strani, na katerih s spletno vsebino želite prodati in tudi vse ostale url naslove preko katerih želite, z objavljenimi vsebinami, na njih, informirati svoje kupce.

Za url naslove preko katerih se osredotočate na prodajo bodo potrebna t.i. prodajna besedila, za ostale url naslove bodo potrebne informativne vsebine (preko katerih poskušate dosegati ostale cilje v vašem prodajnem lijaku).

Vir slike 4:

prodajni lijak

Povezanost url naslovov in prodajnega lijaka za učinkovito prodajo

Za učinkovito spletno prodajo je, iz zgornjih dveh poglavij, razvidno, da so vsebine na posameznih url naslovih zelo povezane s prodajnim lijakom, a povezanost url naslovo in prodajnega lijaka ni pomembna zgolj zaradi spletne prodaje, same, temveč tudi zato, da Google (ki uvršča vse objavljene spletne strani v svojem iskalniku), bolje razume vsebino spletnih strani (in posledično spletno stran uvrsti višje v svojem iskalniku).

Primeri učinkovitih prodajnih lijakov in url naslovov preko katerih se uspešno prodaja

Spodaj so prikazani 3 različni primeri zasnove prodajnih lijakov, v povezavi z url naslovi in načrtom priprave spletnih vsebin. V treh različnih panogah.

Primer url naslova v prodajnem lijaku podjetja, ki na trgu ponuja bonitetno oceno podjetij

Slovenska bonitetna hiša ebonitete.si, ponujajo na trgu bonitetne ocene podjetij. V njihovem prodajnem lijaku so podjetja, ki že povsem natančno razumejo kaj je bonitetna ocena podjetja in čemu ta koristi, po drugi strani so pa tudi podjetja, ki šele pridobivajo prve informacije o tem kaj jim prinaša bonitetna ocena posameznega podjetja. Za te (druge) je spletna stran ebonitete.si pripravili informativno vsebino, ki pojasnjuje kaj je bonitetna ocena in kako se bonitetna ocena izračunava.

Primer url naslova, ki je optimiziran za prodajni lijak prodaje regalov za dnevne sobe

Spletna trgovina Pohištvo123.si, ima svoj url naslov za prodajo regalov za dnevne sobe (regali) optimiziran tako, da vsebina prikazuje ponudbo regalov za dnevne sobe. Nekatere druge spletne strani, obiskovalce spletne strani, ki obiščejo internetno stran na podlagi ključne besede “regali”, “pričakajo” z vsebino v kateri pojasnjujejo trende na področju opremljanja dnevnih sob z najrazličnejšimi modernimi in podobnimi regali in podobno. Optimizacija url naslova mora slediti viziji trgovine, ki te regale prodaja.

Če je podjetje specialist za regale, je zagotovo smiselno o regalih pripraviti več spletnih vsebin za tiste, ki jih zanimajo podrobne informacije o regalih, za online trgovine s pohištvom, je največkrat za interesente za regale, smiselno pripraviti ponudbo z regali za dnevne sobe.

Prodajni lijak za tiste, ki jih zanima tečajnica vzajemnih skladov

Iz že zgoraj zapisanega, bi moralo biti razumljivo, da je zasnova prodajnega lijaka predvsem “umetnost” natančnega posredovanja ustrezne vsebine obiskovalcem spletne strani (pač glede na to, katero ključno besedo so vtipkali v iskalnik Google).

TriglavSkladi.si so preprosto za tiste, ki jih zanima tečajnica vzajemnih skladov, pripravili spletno vsebino, kjer se predstavljena aktualna in sproti ažurirana tečajnica vzajemnih skladov.

Dodatne informacije:

https://youtu.be/CM-RAMN_mgY

Viri:

1 – Funnel URL and Pathnames
2 – Sales funnel examples
3 – Complete Guide To Marketing Automation With Web Push Notifications
4 – How to manage a sales funnel correctly