Kako odpraviti napihnjenost z nekaj preprostimi ukrepi?

kako odpraviti napihnjenost V naslednjem članku se bomo posvetili vprašanju kako odpraviti napihnjenost. Napihnjenost trebuha je zelo pogosta težava, ki lahko nastane zaradi različnih vzrokov. Vsekakor napihnjenost povzroča nelagodje in včasih celo bolečine v trebuhu. Za napihovanje je najpogosteje odgovoren prepoln želodec ali črevesje.

Nastane lahko tudi zaradi zastajanje tekočine, hudih vetrov, prebavnih težav in pri ženskah pred menstruacijo. Kadar je na naših krožnikih pretežno hrana, ki vsebuje veliko predelanih ogljikovih hidratov, potem se vzrok za napihnjenost verjetno skriva v hrani. To najlažje rešimo s spremembo prehranjevanja, primerna je lchf dieta, ki vsebuje malo ogljikovih hidratov.

 

Napihnjenost pa lahko povzroči tudi zastajanje tekočine v telesu, občutljivost na hrano, zaprtje, sindrom razdražljivega črevesja, celiakija ali okužbe z glivicami. Pozorni moramo biti, kadar je naša prebava urejena, a nas vseeno napihuje. Vzrok je lahko kakšna resnejša bolezen, kot so bolezni srca, jeter ali ledvic. Kadar težave po nekaj dneh ne ponehajo, moramo obiskati zdravnika, ki bo ugotovil kaj je vzrok napihnjenosti

 


ODPRAVITE NAPIHNJENOST Z IMUNOBIOTIKI! POGLEJ TU!


 

 

Kako odpraviti napihnjenost zaradi zastajanja tekočine?

 

 

Za napihnjenost je pogosto vzrok zastajanje tekočine v telesu. Nastane lahko zaradi uživanja preveč slane hrane, predelanih živil in slanih prigrizkov. Predelana živila pogosto vsebujejo visoko vsebnost soli in raznih virov natrija. Vnosu soli in natrija, se lahko izognemo, če iz prehranjevanja izločimo predelane mesnine, kot so klobase, slanina, prekajene salame in  jušne kocke. Izogibajmo se slanim prigrizkom in kupujmo živila, ki imajo na embalaži označeno, da vsebujejo manj soli. Previdni bodimo predvsem pri kruhu, zamrznjenih živilih, konzervah, sirnih namazih in maslu.

 

 

napihnjenost

 

 

Vnos soli lahko zmanjšamo že pri pripravljanju in kuhanju hrane. Kadar kuhamo zelenjavo, je ni potrebo soliti, prav tako lahko brez soli skuhamo krompir ali juho. Obroke porazdelimo na več manjših in na jedilnik uvedimo več sveže zelenjave in sadja. Kadar se napihnjenost ne umiri, potem je vzrok verjetno drugje, Najpogosteje je za napihnjenost kriva slaba prebava, ki lahko sproži tudi zaprtje, drisko, slabost ali bruhanje.

 

 

Kako preprečimo napihnjenost zaradi prebavnih težav?

 

 

Preden ugotovimo zakaj smo napihnjeni, lahko traja kar nekaj časa. Vendar bomo vzrok najlažje našli sami, saj zdravnik ne ve čisto točno, kako se prehranjujemo in kakšen je naš odnos do zdravega načina življenja. Če je zdravnik izločil možnosti težjih bolezni, potem je verjetno za vzrok napihnjenosti kriva slaba prebava. Prebavne težave pa seveda nastanejo zaradi neprimerne hrane in tudi pijače. Napihnjenost lahko poskusimo premagati z naslednjimi ukrepi:

 

 

  • Mogoče je za napihnjenost kriva občutljivost na hrano! Kadar sumimo, da imamo mogoče celiakijo ali smo preobčutljivi na gluten, potem moramo najprej poskusiti izločevalno dieto. Dokončno diagnozo nam bo postavil zdravnik, vendar moramo najprej sami ugotoviti, katera hrana nam povzroča težave.

 

 

  • Kadar so naše prebavne težave res hude, poskusimo kakšne dan uživati samo naribana jabolka ali piti samo mineralno vodo. Naslednji dan poskusimo pojesti lahko zelenjavno juho, pa spet naslednji dan kakšne probiotični jogurt. Ko si bo naše črevesje malo odpočilo, lahko zopet nadaljujemo z normalnim zdravim prehranjevanjem.
  • Kadar smo resnično zelo napihnjeni, iz prehranjevanja za nekaj časa izločimo hrano, ki ima zelo veliko vlaknin. Netopne vlaknine, kot so na primer pšenični otrobi, lahko napihnjenost še poslabšajo.

 

 

napihnjen trebuh

 

 

 

  • Pri hudi napihnjenosti, za nekaj časa iz jedilnika izločimo stročnice, surovo sadje in zelenjavo. Vse te jedi, poleg resnično mastne hrane, povečujejo nastanek vetrov v črevesju.
  • Previdni moramo biti tudi pri kombiniranju hrane. Pri istem obroku ne smemo hkrati uživati testenin, ter  beljakovin in sadja.

 

 

  • Pri kosilu ali večerji ne pijemo tekočine! Voda, ali kakšna druga tekočina, razredči želodčno kislino in prebavne encime, kar lahko povzroči počasnejši prehod hrane skozi želodec. Posebej se izogibajmo tekočini, kadar smo pri obroku jedli svežo sadje. Zaradi tekočine bo namreč še prej fermentiralo in povzročilo hude vetrove v črevesju.

 

 

 

  • Kako odpraviti napihnjenost? Rešitev je izogibanje gaziranim pijačam!
  • Hrano pri obroku dobro prežvečimo in si vzemimo dovolj časa za hrano. Med jedjo bodimo tiho, saj se bodo tako med žvečenjem sprožili encimi, ki nam bodo pomagali pri prebavi. Obroke si razdelimo na več manjših, lahko tudi zmanjšamo količino hrane pri vsakem posameznem obroku.

 

 

Kako odpraviti napihnjenost pri predmenstrualnem napihovanju?

 

 

Mnoge ženske prične kakšne tri dni pred menstruacijo napihovati. Napihnjen trebuh, pogosto tudi vetrovi ali celo zaprtje, so lahko težave, ki spremljajo predmenstrualni sindrom. Poskusimo lahko z naslednjimi ukrepi:

 

 

  • V drogeriji ali lekarni si kupimo 1500 mg kapsule dveletnega svetlina! Po dve kapsuli uživamo teden dni pred menstruacijo in verjetno nam bo uspelo pregnati napihnjenost.
  • V času pred menstruacijo, naj bo na naših krožnikih hrana, ki je bogata z vitaminom B6, vitaminom E, magnezijem in esencialnimi maščobnimi kislinami. Vitamin E najdemo v rastlinskih oljih, jajcih, ribah, polnovrednih žitih, leči, fižolu, oreščkih in raznih semenih. V vseh teh živilih so tudi esencialne maščobne kisline, ki jih najdemo še temno listnati zelenjavi in hladno stiskanih rastlinskih oljih. Magnezij najdemo v ribah, školjkah, kakavu, semenih, morskih algah, gobah, mesu in polnovrednih žitih.

 

 

predmenstrualni sindrom

 

 

  • V dneh pred menstruacijo omejimo uživanje kofeina, alkohola, soli in sladkorja.
  • Pomagamo pa si lahko tudi z masažo! Masiramo zadnji del nog, spodnji del trebuha in če je potrebno, tudi trebuh. Trebuh masiramo s krožnimi gibi v smeri urinega kazalca. Za masažo si pripravimo naslednjo mešanico: tri kapljice olja brinovih jagod, dve kapljici rožmarinovega olja, dve kapljici sivkinega olja, pet čajnih žličk olja grozdnih pešk. Če v kratkem načrtujemo dojenčka, potem iz mešanice izpustimo brinovo in rožmarinovo olje.

 

 

Kako odpraviti napihnjenost z zeliščnimi pripravki?

 

 

Pri napenjanju in slabi prebavi, nam bodo pomagali naslednji zeliščni pripravki:

 

  • Kadar nas napenja zaradi predmenstrualnega zastajanja tekočine, si dvakrat na dan pripravimo skodelico čaja iz semen zelene in njivske preslice.
  • Vetrove in napenjanje lahko preprečimo, če pri kuhanju hrani dodamo zelišča in začimbe, ki imajo lastnost, da pogrejejo. To so predvsem kajenjski poper, ingver, kardamom in kumina. 

 

 

napenjanje v trebuhu

 

 

  • Za preprečevanje vetrov in napihovanja, pred obrokom spijemo mešanico iz naslednjih zelišč: kamilica, melisa, navaden komarček, cimet, ingver, poprova meta in divji jam.
  • Kadar nas resnično zelo hudo napenja in nam nagaja prebava, si pripravimo čaj iz korenine angelike. 30 gramov nasekljane korenine angelike, prelijemo s pol litra vroče vode in namakamo deset minut. Trikrat na dan, ali pred vsakim obrokom, spijemo dve žlici čaja. Pomaga tudi, če žvečimo surovo korenino ali liste angelike.

 

 

Kako nam pri napenjanju pomaga žajbelj?

 

 

Žajbelj poznamo tudi pod mnogimi drugimi imeni, kot so kadulja, čistec, žavbelj in še mnoga druga. Pri nas je bolj poznan vrtni žajbelj, ki ga najdemo na mnogih slovenskih vrtovih. Žajbljev čaj pijemo pri napenjanju, slabosti, bolečinah v trebuhu in pri krčih. Pomaga tudi pri nočnem potenju, čisti kri, odvaja sluz iz dihalnih organov in odpravlja drisko.

 

 

Zeliščarji žajbelj priporočajo tudi pri vnetju mandljev, bolečem in vnetem grlu, bolečinah v vratu in pri krvavečih dlesnih. Žajbelj je izredno učinkovita zdravilna rastlina, vendar ga lahko uporabljamo tudi pri kuhanju. Dodajamo ga k mastnim jedem, vsekakor pa ne sme manjkati pri divjačini.

 

 

 

žajbelj

 

 

Kako odpraviti napihnjenost z žajbljem:

 

  • Čajno žličko žajblja prelijemo s skodelico vroče vode in kratek čas namakamo. Čaj pijemo pri prebavnih težavah, kot so napihnjenost, vetrovi, bolečine v želodcu, krči in driska.
  • Za masažo trebuha ali celega telesa, uporabljamo žajbljev kis, ki ga delamo iz travniškega žajblja. Steklenico napolnimo s svežimi cvetovi travniškega žajblja in čez nalijemo naravni jabolčni kis. Steklenico za štirinajst dni postavimo na sonce, nato kis precedimo in ga uporabljamo za masažo.
  • Sedeča kopel iz žajblja pomaga ljudem s slabimi živci in ženska, ki jih boli trebuh. Dve veliki pesti listov vrtnega žajblja čez noč namočimo v hladni vodi. Naslednji dan segrejemo do vretja in žajbljev izvleček dodamo kopeli.

 

 

 

 

Več o žajblju si oglejte v naslednjem prispevku:

 

 

Uporabljeno besedilo: kako odpraviti napihnjenost, napihnjenost, bolečine v trebuhu