Menopavza začetek novega življenja – kako lajšati simptome menopavze?

menopavza
POSKUSITE ČAJ ZA MENOPAVZO! NAROČI TUKAJ!

Menopavza se za ženske običajno prične nekje med 45 in 55 letom starosti. Preneha se menstruacija in konča se naravna sposobnost ženske za rojevanje otrok. Konča se pomembno obdobje ženske, a hkrati se prične obdobje, ki je drugačno in je lahko zelo vznemirljivo. Mnoge ženske imajo v tem času prvič čas zase in za svoje konjičke, seveda če ne prevzamejo nase vso skrb za vnuke. Življenje v tem času je lahko tudi čudovito, čeprav je lahko prehod pogosto tudi težak.

Pogosto prehod v menopavzo spremljajo mnoge telesne in čustvene težave. Tudi začetek mene je različen od ženske do ženske. Tiste, ki so dolga leta kadile, lahko preidejo v klimakterij tudi do dve leti prej.

Prav tako se jim poveča tveganje za osteoporozo in srčno žilne bolezni. Začetek mene lahko določajo tudi geni in način življenja. Ženske, ki jim je bližje zdrav način življenja in izogibanje stresu, bodo prehod v meno doživele kasneje in z manj težavami.

Kaj je menopavza in kakšne težave prinaša?

Začetek menopavze povzroči manjše sproščanje hormonov v jajčnikih. Hormon estrogen prične upadati že nekaj časa prej, potem določen čas upada vedno hitreje in se nato umiri. Podobno se dogaja tudi z drugim spolnim hormonom, ki mu pravimo progesteronom, vendar je krivec za večino težav hormon estrogen. Mnoge ženske so svoje življenje posvetile otrokom in skrbi za družinsko življenje. Nenadoma se vse spremeni! Plodnost, ki je bila za mnoge ženske bistvo lastne vrednosti, nenadoma ni več prisotna.

Otroci se odselijo, mož se odtuji, telo se spremeni in mnoge ženske v tem obdobju čutijo, da so veliko izgubile. Lahko  je prisoten tudi stres zaradi vsakdanjih skrbi, ki so lahko povezane z ostarelimi straši ali obolelim partnerjem.  Občutek nemoči se povečuje, neprijetni simptomi mene  se stopnjujejo. Pogosto se ženska težko zbere in težave se lahko pričnejo tudi v službi.  Šef pogosto ne razume, zakaj se je do sedaj zanesljiva sodelavka, spremenila v kupček nesreče.

Menopavza resnično prinaša nekaj težav, vendar po drugi strani tudi določeno svobodo. Ženske se rešijo menstruacije in nenehne skrbi za kontracepcijo. Tudi če so se otroci odselili od doma, lahko ženske skupaj s partnerjem najdejo nov smisel življenja. Koliko zanimivih stvari je okoli nas, koliko krajev še moramo obiskati. Zakaj se ne bi končno naučila smučati ali šla na tečaj izdelave naravne kozmetike? Drage dame! Postavite se zase! To je čas sprememb in te naj bodo na boljše. Težave, ki spremljajo prehod v meno, se bodo sčasoma umirile in prihaja nov čas! To je čas, ko boste lahko rekle: To je čas samo zame!

Kakšni so simptomi menopavze?

  • Prvi in najbolj prepoznaven znak, da se ženska bliža menopavzi, je prenehanje menstruacije. Mesečno perilo običajno ne preneha naenkrat, pač pa se občasno še pojavi, tudi v več mesečnih presledkih.
  • V času, ko se pojavlja neredna menstruacija in ko končno poneha, mnoge ženske že doživljajo neprijetno nočno potenje in navale vročine. Potenje in nenadni oblivi vročine, lahko trajajo dlje časa. Pri nekaterih ženskah tudi več mesecev ali celo let.
  • Mnoge ženske te težave prenašajo brez težav, a kar 25% jih poišče pomoč. Nenadni oblivi vročine in pretirano potenje je lahko zelo moteče, posebej če ženska opravlja delo med ljudmi ali je celo javna oseba.
  • Naslednji, zelo neprijeten simptom, je suhost nožnice, ki lahko povzroči boleč spolni odnos. To težavo je najbolje rešiti tako, da ginekolog ženski predpiše hormonske nadomestek!
  • Mnoge ženske imajo glavobole, slabo spijo, so utrujene, v depresiji, stresu in imajo pogoste prebavne motnje. Spremembe se pokažejo tudi na koži, ki postane tanka in izsušena.

Tveganje za osteoporozo se močno poveča

  • V telesu ženske se pričnejo dogajati tudi drugi procesi, ki na zunaj niso takoj vidni, a so zato mogoče še bolj nevarni. Spremembe so sicer del naravnega procesa staranja, a lahko ženski precej otežijo življenje. Kosti postanejo krhke in močno se poveča tveganje za osteoporozo. Kosti postanejo manj čvrste, slabotne in se pogosto lomijo. Ženske po menopavzi pogosto zbolevajo za srčno žilnimi boleznimi, kar je posledica pomanjkanja varovalnega učinka spolnih hormonov.
  • Tveganje za osteoporozo močno zmanjšamo, če že leta prej v svojo prehrano vključimo hrano, ki vsebuje veliko kalcija, magnezija in drugih hranil, ki so pomembne za gradnjo kosti. Gostoto kostnih mineralov lahko povečamo z redno vadbo, hojo ali plesom. Za varovanje srca in ožilja pomagajo aerobne vaje, kot so tek ali plavanje. Mnoge težave v menopavzi lahko ženske rešijo že s tem, da spremenijo prehrano. Nekateri strokovnjaki zagovarjajo lchf prehranjevanje, kjer uživamo manj ogljikovih hidratov in več maščob. Ta način prehranjevanja je mogoče smiseln za ženske v meni, saj varuje srce, ožilje, znižuje holesterol in krvni pritisk. Običajno ženske, ki izvajajo lchf dieto, tudi izgubijo trebušno maščobo, kar je prav gotovo dobro za zdravje.

Kako si lahko ženske same pomagajo pri težavah menopavze?

Pri zelo hudih težavah v menopavzi, morajo ženske seveda obiskati ginekologa, ki se bo določil, ali potrebuje hormonsko zdravljenje. Mnoge ženske nadomesten hormone zavračajo, kar je včasih nesmiselno, saj bi si lahko zelo olajšale življenje. Poleg zdravil, ki jih predpiše zdravnik, je hrana prva pomembna stvar, ki jo mora ženska spremeniti. Na krožniku ženske, ki je prišla v menopavzo, mora biti hrana, ki vsebuje veliko kalcija, vitamine C in E, esencialne maščobne kisline in rastlinske hormone. Vsa ta hranila pomagajo preprečevati navale vročine, nočno znojenje in suhost nožnice.

Z raziskavami so dokazali, da imajo manj težav ženske, ki so v svojo prehrano vključile sojine izdelke. Uživanje tofuja, sojine moke, tempeha in sojinih zrn, pomaga pri blaženju težav, ki jih prinaša menopavza. V sojinih izdelkih se nahajajo rastlinski hormoni, ki posnemajo delovanje hormona estrogena in s tem nadomestijo znižanje ravni hormonov. Rastlinski hormoni tudi pomagajo zavreti delovanje ženskega estrogena, kadar nihanje ravni hormona ustvarja neravnovesje v razmerju med estrogenom in progesteronom.

suha nožnica v menopavzi
OMEGA 3 MAŠČOBNE KISLIN ŽE V KAPSULAH! NAROČI TUKAJ! SUPER CENA!

V menopavzi je izredno pomembno uživanje omega 3 maščobnih kislin

Hrana, ki vsebuje esencialne maščobne kisline, je pomembna za nastajanje hormonov in zdravo kožo. Esencialne maščobne kisline, predvsem omega 3 maščobne kisline, najdemo v mastnih ribah, raznih oreških, semenih in polnozrnatih živilih. Pomembno je tudi uživanje veliko tekočine, najbolje vode. Ženske v menopavzi naj pijejo manj vročih napitkov, predvsem kave  in čaja. Zmanjšati je potrebo uživanje alkohola in začinjene hrane.

Menopavza prinaša mnoge spremembe in ena od teh je tudi, da ima ženska mogoče več časa, kot ga je imela prej. Seveda to ne velja za vse, a mnoge se nenadoma znajdejo na razpotju. Sedaj je čas za ukrepanje!Namesto da zapadete v depresijo, se raje vpišite na telovadbo! Redna vadba pomaga ublažiti depresijo, znanstveniki so prepričani, da je za to vzrok zviševanja ravni endorfinov. Endorfini so hormonom podobne snovi, ki pomagajo izboljšati razpoloženje. Telovadba vpliva tudi na navale vročine in če se ženska zdravo prehranjuje, potem ima pod nadzorom tudi telesno težo.

Vitamini in minerali za lajšanje težav v menopavzi

menopavza zdravljenje
OMEGA 3 MAŠČOBNE KISLINE SO NEPOGREŠLJIVE PRI MENOPAVZI! POGLEJ TU!
  • Menopavza je tudi čas, ko je potrebno razmisliti o dodajanju prehranskih dopolnil. Pri navalih vročine pomagajo dodatki, ki vsebujejo vitamin C in flavonoide. Pri vročinskih navalih in suhi nožnici pomaga uživanje vitamina E.
  • Vitaminske dodatke morajo uživati tudi ženske, ki se ne dobro prehranjujejo, ali imajo težave s presnovo. Kadar se težavam v meni priključi se depresija ali tesnoba, pomaga B kompleks. Za težave s hormoni, strokovnjaku priporočajo uživanje hrane, ki vsebuje maščobne kisline omega 3.

Za lajšanje težav v menopavzi obstajajo tudi razni zeliščni pripravki, čaji in cvetne esence. Ženske lahko poskusijo tudi s homeopatijo, aromaterapijo, masažo in še mnogimi drugimi alternativnimi metodami. 

Menopavza začetek novega življenja – 6 praktičnih nasvetov za lajšanje simptomov

1. Lajšanje navalov vročine pri menopavzi

Navali vročine so najpogostejši in zelo nadležen simptom menopavze. Ženske si lahko neprijetne oblive olajšajo s pitjem žajbljevega čaja. žajbelj napenja kožo in učinkovito zmanjša potenje. Priprava čaja:

250 ml vrele vode prelijemo čez dve žlički posušenega žajblja. Pokrijemo,  pustimo stati deset minut in nato precedimo. Čaj lahko sladkamo z žličko medu in spijemo skodelico pred spanjem. Če so težave zelo izrazite, pijemo čaj tudi čez dan. (1)

2. Pripravimo si aromatično razpršilo za obraz

Za ohladitev navalov vročine, si pripravimo pomirjevalno, aromatično pršilo za obraz. Potrebujemo naslednje sestavine:

Rožno vodo in eterično olje sivke, zmešamo v steklenički z razpršilcem. Stekleničko dobro pretresemo in jo za nekaj časa postavimo v hladilnik, dokler ni prijetno hladna. Ko začutimo naval vročine, se nalahno poškropimo po obrazu. (2)

3. Gabezovo mazilo za suho nožnico

Suha nožnica je idealno okolje za kronična vaginalna vnetja, zato se poleg vseh težav menopavzi, pridružijo še boleči spolno odnosi. Gabezovo mazilo vlaži in celi nožnično tkivo. Vsebuje alantoin, ki spodbuja rast novih celic. Vsak večer po kopeli ali tuširanju, nanesemo polovico žličke gabezovega mazila na nožnično tkivo.

4. Kako še blažimo težave s suho nožnico?

Če imamo suho nožnico, moramo uživati veliko maščobnih kislin. Na našem jedilniku naj bo pogosto laneno seme, mastne ribe in orehi, ki so dober vir omega 3 maščobnih kislin. Za lepo kožo in zdrave lase, moramo večkrat na teden uživati ribe, vsak dan pa pojejmo žlico laneni semen ali žličko lanenega olja. Pomaga tudi uživanje gamalinolenske kisline, priporočen je odmerek 240 mg dodatka dnevno. Gamalinolenska kislina se nahaja v svetlinovem olju, olju črnega ribeza in olju borage. (3)

5.Soja za lajšanje simptomov menopavze

Izdelki iz soje, kot so tofu, tempeh in sojini kalčki, vsebujejo fitoestrogene. To so naravni estrogeni, ki uspešno uravnavajo hormone v času menopavze. Za viden uspeh, moramo dnevno pojesti približno 60 gramov sojinih izdelkov.

 6. Grozdnata svetlika za uravnavanje estrogena

Grozdnata svetilka uravnava raven estrogena in blaži navale vročine. Prav tako uspešno uravnava spremembe razpoloženja in blaži težave zaradi tanjšanja nožničnega tkiva. Najmanj tri mesece, uživamo vsak dan pol žličke izvlečka grozdnate svetlike. 

 

 

Uporabljeno besedilo v članku: menopavza, znaki menopavze, menopavza simptomi, mena