Kakšna naj bo vsebina spletne strani, da bo ta učinkovito prodajala?

Od vsebine spletne strani je odvisno ali bo spletna stran prodajno učinkovita, ali bo spletna stran uvrščena visoko v iskalniku Google, hkrati pa tudi ali bodo obiskovalci spletne strani, vsebini verjeli in se posledično na spletno stran, vračali in jo sprejeli med priljubljene. Ker pa je vsebina spletne strani lahko zelo raznolika, preverite spodaj kakšna je najbolj ustrezna vsebina spletnih strani, če želite, da vaše internetne strani, prodajajo učinkovito.

Razlike med vrstami spletnih vsebin

Večina spletnih ustvarjalcev in nemalo lastnikov spletnih strani, smatra, da je najpogostejša vsebina spletne strani, spletno besedilo (tekst), ki je na spletni strani pomemben zato, da znajo spletni iskalniki iz njega sploh razumeti vsebino strani in jo posledično od kakovosti spisanih tekstov, uvrstiti na vrhnje pozicije v iskalnikih (t.i. optimizacija spletnih strani).

A vrst vsebin, primernih za spletne strani, je mnogo več. Pravzaprav spletna besedila, obiskovalci spletnih strani, berejo še najkasneje, saj pred teksti, pogledajo še marsikaj drugega, ki nato odloča o tem ali se bodo obiskovalci sploh lotili prebiranja vsebin na spletni strani.

Vsebina spletne strani je vse:

  • naslov spletne strani
  • meniji spletne strani
  • slike na spletni strani
  • morebitni videi (četudi objavljeni na YouTubu in kasneje vpeti na spletno stran)
  • povezanost s socialnimi omrežji (ki je pomemben pokazatelj (social proof) družbenega udejstvovanja lasntikov in administratorjev spletne strani)
  • komentarji na spletnih straneh (in odzivnost na njih)
  • morebitni katalogi in e knjige za dolvleko
  • kontaktni podatki
  • reference podjetja
  • izjave strank
  • opisi produktov in storitev
  • SEO elementi: meta opis, seo naslov, …
  • itd…

Celoten pregled, vključno s primeri uporabe različnih vrst vsebin za potrebe t.i. vsebinskega marketinga spletnih strani, najdete na Vsebinski marketing – Pregled primerov

Zakaj je pomembna kakovost vsebine spletne strani

Kakovost vsebine na spletnih straneh je pomembna iz več razlogov:

  • kakovostna spletna vsebina prepriča (čeprav direktno in v preveliki meri, tega sploh ne počne)
  • dobra kakovostna vsebina razloži in na enostavno razumljiv način pojasni delovanje oz. prednosti in koristi uporabe določenih produktov oz. storitev, ki jih spletne strani ponujajo (vsebinski marketingarji zato pišejo vsebine po načelu “kakor, da pišejo za 6. let starega otroka)
  • po potrebi, je posamezna vsebina na spletnih straneh, zaprta samo za določen segment spletnih obiskovalcev (npr. btb vsebina, ki služi kot podpora poslovnim partnerjem, itd…)
  • od kakovosti (in unikatnosti ter raznolikosti) spletnih vsebin je odvisno ali bo spletna stran ostajala v spominu spletnih obiskovalecv (ali se bodo obiskovalci vračali na spletno stran)
  • kakovostna vsebina spletne strani krepi zaupanje, relevantnost in avtoritatitvnost spletne strani

Vsebina spletne strani & količina vsebine – kaj je bolj pomembno

Ena najpogostejših zmot pri ustvarjanju vsebin za spletne strani je, da več vsebine prispeva k boljši uvrstitvi spletne strani v iskalniku Google (1).

Pravzaprav je (še posebej pri velikih spletnih straneh) ravno nasprotno. Več vsebine na spletnih straneh, lahko škodi – še posebej, če različne vsebine targetirajo na iste ključne besede in so med seboj nesmisleno povezane. Takrat Google (in drugi iskalniki), utegnejo dvomiti katera izmed vsebin je za nas najpomembnejša in prikazujejo v iskalniku drugo vsebino, kot želimo spletni ustvarjalci vsebin.

Za velike spletne strani se hkrati priporoča, da se vsebina na njih redno posodablja, obnavlja, čisti in izboljšuje – saj nikjer ne piše, da je enkrat/prvič napisana spletna vsebina, hkrati tudi najboljša in najbolj kakovostna, zagotovo pa s časom ni najbolj ažurna in ne več aktualna.

Čiščenje spletnih vsebin se lahko opravlja na različne načine, je pa nujno, da postopek izvajamo pravilno, saj ima napačen pristop za posledico izgubo doseženih pozicij na Googlu, izgubo števila obiskovalcev spletne strani in posledično tudi izgubo poslov oz. prodaje preko spletne strani.

Priporočljivo: Kako povečati obisk spletne strani

Pomen hitrosti nalaganja spletnih vsebin

Mnenja o tem kako pomembna je hitrost nalaganja spletnih vsebin, so zelo različna. Medtem, ko nekateri zagovarjajo, da je hitrost spletne strani pomembna za uvrstitev spletne strani v Googlu, kakor tudi za konverzijo spletne strani, drugi trdijo, da je hitrost nalaganja spletnih vsebin, pomembna samo pri velikih spletnih straneh.

Hitrost nalaganja spletnih vsebin je pomembna – enako kot ostale reči pri vseh oblikah prodaje (izgled, predstavitev, zaupanje in kredibilnost v prodajalca, točnost, aktualnost, potreba po produktu, itd…) a težko se je strinjati s tem, da je hitrost nalaganja vsebin, najbolj pomembna. Oz. celo odločujoča.

Dajmo primer: nekomu, ki ima čas oz. si vzame čas zato, da prebira spletne strani (recimo skupina upokojenci) je prav nepomembno ali se spletna vsebina nalaga 3 ali 5 sekund (še posebej, če upokojenec, medtem, ko vstopa na splet, ni v nakupni fazi). Hkrati so starejši in srednja generacija, tip kupcev, ki se več ne odločajo za impulzivne ampak premišljene nakupe – torej ni toliko pomembno, da hitro pridejo no neke vsebine, ampak je zanje bolj pomembno, da redno prihajajo do vsebine, ki bo v prihodnosti odločala o njihovem nakupu.

NAMIG: Vrsta, dinamika in ustreznost vsebin za splet na bo opredeljena in definirana po predhodno izdelani marketinški strategiji. Ni vsaka vrsta vsebine primerna za vsak spletni kanal, vsak spletni kanal pa zahteva tudi svojo dinamiki objavljanja vsebin plus pristop. Zanimiva marketinška strategija iz izkušenj in prakse je opisana na povezavi.

Primeri različnih, prodajno učinkovitih vsebin na spletnih straneh

Spodaj preglejte primere različnih spletnih vsebin z dodatnimi komentarji, ki vam bodo pomagali razumeti k čemu je osredotočena vsebina spletne strani v vsakem primeru posebej. S tem boste tudi sami, na svojih spletnih straneh, lažje in bolj učinkovito predstavljali svoje vsebine (z namenom, da dosegate svoje spletne cilje):

Primer enostavne spletne vsebine, ki na enostaven in razumljiv način opisuje produkte v spletni trgovini [Pohištvo123.si]

vsebina spletnih strani
Opisi produktov V spletni trgovini Pohištvo123.si. Enostaven opis z enim stavkom, opisom lastnosti (dimenzije, material, barva), informacija o akcijski ceni ter informacija o davku ter zalogi. Počivalniki Pohištvo123.si sodijo med ene izmed najbolj prodajanih počivalnikov v Sloveniji, saj trgovina Pohištvo123.si že vrsto let ogromno energije vlaga v to, da je prepoznana kot ena izmed pohištvenih trgovin, kjer je posamezne kose pohištva, mogoče dobiti do kar 50% nižjih cenah kot drugod.

Primer spletne vsebine, osredotočene na sezonsko prodajo v spletni trgovini [trgovina Sanjski-Šopek.si]

slike spletne strani
Primer vsebine na spletni strani v spletni trgovini Sanjski-Šopek.si v obliki slik. Slike pritegnejo več kot 1000 besed. Zmotno je prepričanje, da je tekst najbolj pomemben del spletnih vsebin. Trgovina Sanjski-Šopek.si v svoji kategoriji daril za materinski dan, predstavlja svoje izdelke, prvenstveno v obliki slik. Te slike izdelkov daril za materinski dan služijo kot odlična podlaga za promocijo predvsem na družabnih omrežjih kot je Instagram.

Primer vsebine za kategorijo produktov v spletni trgovini [Primer trgovina TopIzbira.si]

Predvsem tisti, ki se aktivno ukvarjamo z optimizacijo spletnih strani, zagovarjamo, da morajo tudi kategorije v trgovinah, vsebovati določen del vsebine, saj s tem Google bolje, tudi iz vidika konteksta, razume vsebino kategorije. Po drugi strani, lahko preveč tekstovne vsebine v kategoriji “zmoti” uporabniško izkušnjo obiskovalcev trgovine, ki želijo v kategorijah trgovin, videti izdelke, ne pa dolgih in suhoparnih opisov kategorij. Zato mnoge, zelo uspešne trgovine, tekstovne vsebine v svojih trgovinah, pišejo za t.i. gumb “prikaži več”, nekatere najuspešneje trgovine pa celo tekst oz. opis, potreben za opis kategorije posameznih izdelkov, opuščajo.

Tak primer kategorije (ki redno testira ali je bolje imeti opis kategorije oz. kategorijo brez opisa), je primer zelo uspešne spletne trgovine TopIzbira.si:

Vsebina kategorije v spletni trgovini TopIzbira.si, je redno podvržena testiranju ali je bolje imeti opis kategorije brez ali z opisom. V času te objave, kategorija izdelkov pametnih ur in zapestnic, NE VSEBUJE, opisa kategorije.

Vsebina spletnih strani v obliki blogov

Blogi spadajo med najbolj popularno in najbolj pogosto uporabljano metodo dodajanja spletnih vsebin na spletne strani. Še posebej, če so blog zapisi dobro SEO optimizirani (IN ZASNOVANI ZA DOLGOROČEN OBSTOJ NA VRHNJIH POZICIJAH GOOGLA), predstavlja pisanje blogov eno izmed najbolj učinkovitih metod za pridobivanje različnih vrst poslov preko spleta.

S pomočjo pisanja vsebin v obliki blogov lahko spletne strani monetizirajo svoje strani s pridobivanjem več povpraševanj, s povečevanjem obiskovalcev na spletno stran, z Google Adsense reklamami, idr…

Primere tako zastavljenih blog zapisov si lahko ogledate spodaj:

  • prvi primer = primer vsebine na blogu, kjer so predstavljene predsobe (mizarstvo.si). Tu je vsebina: https://www.mizarstvo.si/predsobe/.
    Tisti, ki boste pogledali blog zapis, boste opazili, da vsebina na blogu, vsebuje kazalo (s čimer je povezana struktura same vsebine v zapisu), s kazalom pa je tudi bistveno izboljšana uporabniška izkušnja, saj interesenti za predsobe, preko kazala hitreje najdejo predsobo, ki jih utegne bolj zanimati. Predsobe so v kazalu razdeljene na več panog: moderne, nizke, steklene ter tudi razvrščene glede na blagovne znamke.
  • drugi primer = primer vsebine na isti spletni strani (Mizarstvo.si) na temo klubskih mizic. Tudi tukaj so predstavljene klubske mizice, ki so razdeljene na različne skupine (majhne in poceni mizice, moderne klubske mizice, steklene mizice,mizice s predali, okrogle in ovalne klubske mizice, itd…). S klikom na povezavo boste opazili, da je vsebina na blog zapisu, opremljena s precej reklamami (Google Adsense), kar pomeni, da se vsebina spletne strani v tem blogu, monetizira skozi klikanje na reklame.
  • tretji primer = primer kar na naši spletni strani (primer vsebine na blogu o dnevnih sobah). Tukaj povezava na zapis, kjer so predstavljene dnevne sobe. Tudi ta stran se monetizira skozi Google Adsense.
  • četrti primer = vsebina na spletni strani o zdravi prehrani in kuhinji. Na povezavi si poglejte blog vsebino za tematiko “kuhinje”.

Vsebina spletnih strani za spletne medije in novičarske portale

Novičarski portali in spletni mediji imajo izmed vseh spletnih strani, zdaleč največji potencial za razvoj svojih spletnih strani, saj so ponavadi opremljenii z daleč največjo “vojsko” piscev, ki lahko prispevajo vsebine na spletne strani. V tem pogledu je to njihov plus, a le pod pogojem, da so vsebine objavljene v spletnih medijih, pisane po SEO pravilih, saj v nasprotnem ne dosegajo učinka, kot bi ga povečana količna spletnih vsebin, lahko.

Spletni mediji se morajo tudi soočati s posebno pozornostjo in sicer, da pri optimizaciji svojih spletnih vsebin, pozorno pazijo na to, da posamezni članki in vsebine, niso optimizirani za iste ključne besede, saj se v tem primeru zgodi t.i. keyword canibaltization (pojav, ko več spletnih vsebin, ne prispeva k večji vidnosti spletne strani, saj ena vsebina “pohrusta” drugo). Zelo dober primer spletnega medija, ki se aktivno loteva SEO optimizacije svojih člankov/vsebin je spletna stran Varčevanje-energije.si, ki obravnava vse teme povezane z varčevanjem energije, od sončnih elektrarn do električnih avtomobilov, naprej.

Zelo lep primer njihove spletne vsebine je vsebina za tiste, ki jih zanima sončna elektrarna. Glede na to, da je zanimanje za fotovoltaične elektrarne v porastu, sončne elektrarne pa vedno bolj zanimajo tudi zasebni sektor, se ne gre čuditi, da je vsebina (na povezavi) visoko na Googlu tudi zaradi tega, ker pojasnjuje donosnost fotovoltaične elektrarne in hkrati ponuja tudi izračun donosnosti.

Vsebina storitvenih spletnih strani na t.i. pristajalnih straneh [primer Kreal.si & Zlatarne Celje]

Storitvene spletne strani se na področju ustvarjanja spletnih vsebin lahko (če se se za to odločijo), srečajo še z dodatnimi izzivi, kot ostale spletne strani, saj je priložnosti za njihovo rast iz naslova vsebinskega marketinga in ustvarjanja vsebin, še bistevno več. Od tega, da pripravijo vodnike za dolvleko z namenom generiranja večje baze e naslovov, do tega, da pripravijo t.i. landing/pristajalne strani, ki pomagajo pridobivanju večjega števila povpraševanj iz svojih strani.

Tak primer vsebine na t.i. pristajalni spletni strani (ki služi potrebam pridobivanja novega števila povpraševanj) je npr. stran Industrijsko oblikovanje Kreal, kjer se ponuja načrtovanje, oblikovanje in projektiranje najrazličnejših izdelkov in naprav.

vsebina pristajalna stran

Drugi primer je spletna stran Zlatarne Celje (ki zaradi zgodovinsko generirane prepoznavnosti blagovne znamke), lahko v svojih vsebinah stavi na takojšnjo ponudbo izdelkov, ni pa ji potrebno podrobneje pripravljati vsebin o tem kdo so in kaj ponujajo. Zlatarno Celje namreč pravzaprav že vsi zelo dobro poznamo kot ponudnika verižic, nakita, daril, ur in podobnega.

Dodatno:

SEO orodja za optimizacijo spletnih strani

Viri:

1 – 10 reasons why your website and content aren’t ranking well